Star Wars: Force Arena

Android iOS MOBA Strategy
8

Оценка

Star Wars: Force Arena. Обновление баланса

Список изменений

Изменения Лидеров

 Bossk

— Dev Comment: When creating Bossk’s skill, we knew there was heavy potential for snares to be a bit too strong. We are modifying Bossk’s Skill “Elektro Net” to reduce the CC time, as when chained with other snares and stuns like Energy Pike Trap, it became very oppressive.

Snare duration has been decreased from 3.5 sec to 3 sec.

Изменения времени действия электрической сети негативно скажутся на этом персонаже. По сути его обилку приравнивают к 2-3 энергии альянса (светошумовая граната), что позволяет теперь достаточно легко законтрить этого персонажа.

 Grand Admiral Thrawn

— Dev Comment: Although his early offensive power is quite low, his offensive capabilities increase based on how long he survives. When designing the mechanic, our calculations worked out that he was going to be OK. However we found that his Attack power boost can snowball a bit too fast and coupled with his skill makes it even faster. We are going to be keeping an eye on his performance after the patch, and we have faith that he will still be able to prove himself on the battlefield.

Student of War
The interval between Damage increase buff has been increased from 5 sec▶ 6 sec

Skilled Commander
Buff duration has been decreased from 6 sec▶ 4.5 sec

Грамотные игроки, любители Трауна, теперь будут ослаблены на начальном этапе игры, поэтому стоит повысить бдительность. Для эффективной игры, Траун не должен умирать после 30 секунды игры, иначе вы рискуете потерять преимущество особой способности в конце игры, когда ваш урон должен быть повышен без бафа на 50%. Именно это позволяет Трауну, эффективно наступать и защищаться на заключительном этапе игры. Если же вы умрете, отбиться теперь будет сложно.

 Boba Fett

— Dev Comment: Boba Fett is a very strategically interesting leader with his ability to ignore terrain with the Jet Pack. However, his basic attack stat doesn’t meet the difficulty in safely using that ability. We are raising his Attack Power slightly to help him deal more damage in battle.

Attack Power increased 68 ▶ 71

Очень скромную прибавку дали для Бобы, Даже особая способность не дает к этой прибавке ни одной единицы, тем более, что способность к полету играет далеко не на всех картах.

 Director Orson Krennic

— Dev Comment: Director Orson Krennic was designed to control the battlefield with his superior Energy Recharge rate. However, the condition to activate his Special Ability is difficult to achieve with any kind of advantage. We will be modifying his special ability so that players who use him can control the energy he generates easier.

Advanced Weaponry
Before: If the number of Enemy Turrets is more than the number of remaining Ally Turrets, the Energy Recharge rate increases by 20%
After: Energy Recharge rate increased by 10% [with no activation conditions]

Орсон Кренник мой любимый персонаж в стане Галактической Империи, а теперь он станет еще и играбельным персонажем, который сможет теперь играть не только от дефа, более того, он становится прямым конкурентом Лэндо Калриссиану

 The Grand Inquisitor

— Dev Comment: We really enjoy the way the character plays, he is graceful yet deadly. We have realized however that his base stats being a little lower than other melee leaders makes him significantly more difficult to use. We are going to make a few adjustments that help keep his evil presence on the field for longer.

HP increased 1204 ▶ 1228

Dash speed increased by 15%

Consecutive attack power increased by 50%

Товарищ инквизитор имеет теперь все шансы стать новым Люком Скайуокером с его раш тактикой. Особено хорошо он будет себя чувствовать против спам колоды Альянса. Важно при этом, успеть убить героя противника и сохранить пару единиц энергии для быстрого наступления.

 Luke Skywalker

— Dev Comment: His fast movement speed shows the recklessness that Luke had, however when he rushes into everything and escapes without much effort at all, something needed to be tweaked. Opponents will still fear Luke, but we are hoping that these new changes will make him much more manageable.

HP decreased 1302 ▶ 1250

Dash speed decreased by 20%

Люку досталось сильнее всего, теперь быстро зарашить не получится, хотя для любителей продуманного позиционного поединка и игры от дефа с резкими контрнаступлениями, нерф не имеет практически никакого значения. Для этого ускорение не нужно.

 Sabine Wren

— Dev Comment: Sabine Wren’s consecutive attack combination is current really, really strong. We are going to try and keep the identity of the character, however we will make an adjustment to try and balance her more in battle.

Consecutive attack power decreased by 20%

Хотя нерф кажется незначительным, на самом деле суммарный урон Сабины снизился ощутимо. Возможно даже, что многие игроки откажутся от этого персонажа.

Уникальные карточки

 IG-88

— Dev Comment: IG-88’s unique skill has a large AOE effect. Along with Bossk, IG-88 was critical to dominating the battlefield as empire. As we see in the higher levels of play, IG-88 may be too effective compared to other Unique Cards. We are however letting IG-88 terrorize the battlefield with more damage in his normal attack. We are raising his Attack Power whilst toning down his Skill Attack Power.

Attack Power to Leader/Squad increased 144 ▶ 152

Attack Power to Building increased 73 ▶ 76

Skill Attack Power decreased 150% ▶ 125%

По сути на начальных уровнях изменения практически незаметны, но на высоких уровнях(9+), многие игроки из Альянса воздадут похвалы за снижение урона от скила, так как у части пехоты появился шанс выжить.

 Governor Pryce

— Dev Comment: Compared to the relative popularity of Grand Admiral Thrawn, Governor Pryce is a unique card which is hard to use or even make space for in a normal deck. We are hoping that we can make her more useful and effective by lowering her cost.

> Required Energy cost decreased 5 ▶ 3

> Skill Cool Down Time increased 10 sec ▶ 12 sec

Этот уникальный помощник был слишком дорог, из-за чего, многие игроки отказывались от него. Но теперь ей самое время стать топовой уникалкой. В конце концов, только Прайс может спастись от налета(и других опасностей) вместе с героем, что оправдывает ее хрупкость.

 Imperial Royal Guards

— Dev Comment: To make the Imperial Royal Guards more threatening on the battlefield, we have increased their HP.

HP increased 400 ▶ 480

Хотя стража и играется многими игроками, но 90 хп не спасут их в переделке, так что это скорее всего не последнее увеличение хп. Судя по тестам, они по прежнему картонные и не успевать серьезно повлиять на исход боя.

 Slave I

— Dev Comment: We have found that this card is difficult to use due to the high energy cost and a small range. Although this upcoming change may not make it easier to use, we are hoping that it will come in handy with its lowered energy cost.

Required Energy cost decreased 4 ▶ 3

Damage dealt timing modified

Снижение энергии позволит этой карте стать более востребованной, все таки теперь это практически полноценная замена аналогичной сетке и бомбе. Разница в уроне в данном случае незначительна, ведь Боба Фет и сам имеет массовую атаку и АОЕ абилку.

 Ben Kenobi

— Dev Comment: Ben Kenobi’s skill Mind Trick is a game changer skill that is really strong. We are modifying his skill because the energy swing can be far too overwhelming.

> Mind Trick
— Range decreased by 20%

Судя по тесту, забрать полный отряд из 4 человек и танк Империи теперь не получится, но абилка по прежнему эффективна и может(да постоянно меняет) резко изменит баланс сил.

Другие карты

 Hyper-Adrenal

— Dev Comment: We felt that at its cost, this card overlapped a little too much with other Leader abilities and skills, meaning the 3 energy slot was left to other cards. We’re trying to bring this card to a more energy competitive slot, so that it can be used in more styles of decks.

Required Energy cost decreased 3 ▶ 2

Duration time decreased 6 sec ▶ 4.5 sec

Несмотря на изменения по-прежнему совершенно бесполезна в соло игре, но теперь сможет играть в клановых масс замесах. Держать эту карту с рандомным союзником не рекомендуется.

 Tie Bomber

— Dev Comment: The Tie Bomber card has huge potential for dealing damage to high HP units and structures, however it was neglected. We will be reducing its energy cost to make the Tie Bomber more useful, especially for leaders that have Energy Advantages like Grand Moff Tarkin and Director Orson Krennic.

> Required Energy cost decreased 5 ▶ 4

Проблема Бомбардеровщика Сид вовсе не в дороговизне, а в отсутствии у Альянса крепких юнитов(аналогов AT-ST), которые можно было бы им бить. Конечно, можно взять в колоду сетку, но таким образом вы лишаетесь уже двух мест в колоде и тратите все те же 5 энергии.

 Zabrak Assassins

— Dev Comment: A card that has both Stealth and High Attack Power, in theory, sounds amazing, however, this card has been neglected by most due to the high energy cost. We are hoping that by reducing it to 4 energy, leaders of the Rebel Alliance will be more wary of a potential assassin ruining their day.

Required Energy cost decreased 5 ▶ 4

Асассины становятся практически полноценной заменой для имперской стражи Палпатина. Более того, их легче и дешевле качать, хотя их пассивка для опытных игроков не играет роли. Но урон-то ого-го.

 Imperial Jumptroopers

— Dev Comment: Similar to Boba Fett, these Jumptroopers are a great unit which are still a little too weak. We hope that by increasing the range, we can improve their tenacity in combat.

Range increased 7 ▶ 7.5

Это изменение тоже давно напрашивалось, так как прыжковой ранец не дает этим юнитам сильного преимущества в расстоянии. Теперь они дольше будут в безопасности, а значит нанесут на 1-2 удара больше.

Leave a Reply